torsdag 28 januari 2016

Scrap our Stash - Knatten i hatten

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Efter att ha blivit inspirerad av min vän Christels tolkning av "The Cat in the Hat" utmaningen så gjorde jag igår kväll ett eget försök.





Jag har inspirerats av titeln men gjorde om den till svenska och bytte katten till knatten som ju liksom betyder liten på svenska. Knatten i det här fallet är våran lilla kille Arvid som har hittat pappas stora mössa och syster Beatrice stora kängor så han liknar faktiskt Katten i Hatten en hel del :)
Jag har även valt att ta med det blåa och svarta ur bokomslagets bild.
Lite vita stänk av vit akryl färg som jag spädde ut med vatten och stänkte med en pensel.





Ja det var vad jag hade att bjuda på för dagen!!
Tack för en rolig utmaning och tack Christel för att du gav mig inspirationen att göra en egen tolkning. Dessutom vågade jag mig en färgad CS för ovanlighetens skull!!
Även där tack till Christel :)

Ha det gott kära du och tack för titten!!

Kram Anna :)



16 kommentarer:

  1. Knatten i Hatten, du är rolig du och vad läcker layouten är! Lille Arvid är ju riktigt lik bilden, så gulligt! Oväntat fint med turkos och blått sådär och den blå nyansen på CS är så bra och de där hjärtan är så fina. Roligt att jag kan ge dig lite inspiration, du ger mig så mycket! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha!!! Ja jag hittade ju dom fotona och kom på den utmaningen du tolkat så då satte jag fart i sista stund :-) Hade ett vitt CS som vanligt först men då skulle ju inte dom vita stänken synas så jag letade fram en blå som matchade istället. Tänkte på dig och kände mig jätte modig ;-) Ja dom färgerna är riktigt snygga ihop. Det turkosa pappret har faktiskt sitt mönster i blått så då vågade jag pröva :-) Ha en skön fredag! KRAM

      Radera
  2. Awesome take on the book cover challenge. Love it. Thank you for joining us at Scrap Our Stash.

    SvaraRadera
  3. What an fabulous layout. I love your take on the book challenge. Thanks for joining us at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  4. Grrrr! My internet is playing up really badly atm. I TRIED to leave a comment... I'll try again...I was saying....you ROCKED this one. I could not think of anything to do for this challenge. It completely defeated me. Yet your photos and the colours are just perfection.....AND hardly any white....and it still looks fabulous:):)

    SvaraRadera
  5. Lovely layout. Thanks for joining us at SOS

    SvaraRadera
  6. Great take on the book cover inspired challenge! Thank you for joining as at SOS! X

    SvaraRadera
  7. Nice work with the book inspiration challenge---perfect photos for this! Thanks for linking up at Scrap Our Stash!!

    SvaraRadera
  8. Hi there! Totally awesome and adorable page. Love the details and stash use. Thanks so much for your entry in our challenge at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera