måndag 25 januari 2016

Challenge YOUrself - I love colors

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

För några dagar sedan gjorde jag ett bidrag till utmaningen hos Challenge YOUrself där temat är "Anything Goes".
Det kan ju tyckas enkelt då du får göra vad du vill bara du själv är med på fotot men då måste man ju tänka helt själv, haha :)
Jag kom på en ide' iallafall med fotona efter lite inspiration av min scrapvän Åsa Johansson som ju också är DT-medlem hos Challenge YOUrself.
Men jag lovar jag försöker inte samla stil poäng jag bara blev så laddad att testa redigera mina foton på liknande sätt som Åsa gjort på en layout tidigare.

Såhär blev det tillslut...


Det är en layout om min kärlek till färg och gärna starka ,klara ,rejäla färger och särskilt grönt. Genom min älskade hobby Scrapbooking för jag utlopp för denna kärlek som jag säkert delar med många av er därute :)
Min journaling handlar om just det helt enkelt.



Det mesta jag använt är, som så ofta nuförtiden, från mina kit från Citrus Twist Kits.
Fotona har jag redigerat i min lilla app på mobilen. Jag har liksom överdrivit rejält med dom hjälpmedel du har för att neutralisera oönskade färger och toner i dina foton. Sedan använde jag ytterligare en app, som min vän Carina Ståhl hjälpte mig att fixa, där jag kan göra små collage av mina foton. KUL!!
Så den här layouten har inte blivit såhär utan mina kära scrap vänners härliga inspiration, TACK!!


Ha nu en fortsatt härlig måndag där du är och tack för att du tittade in hos mig idag!!

Kram Anna :)

25 kommentarer:

  1. Åh, vilken ren och vacker layout och så roligt med fotona, tänkte redan det när jag såg Åsas layout. Det där med färgerna håller jag verkligen med dig, det är ju det bl a som är så härligt med vår hobby. Så kul att du valde ta upp det och det gjorde du med bravur. Gillar jättemycket och din handskrift blir vackrare och vackrare! Och du, inramningen är inte dum, haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du!! Ja den blev rätt clean. Inte ens ett litet stänk av mist eller så ;) Tyckte det fick räcka med att alla starka färger fick ta plats. Men det är svårt att besluta att "nu är jag klar" ibland... Försöker tänka då att det jag kommer på sen får jag väl ta på nästa LO, det lär ju inte vara den sista jag gör :) Ja det är ju så härligt att få frossa i alla färger och former :) Du är så snäll med mig om min handstil <3 Mmm, den gröna inramningen gillar vi , haha!! här har vi nästan 4plus grader nu på morgonen. Det var nog ca -7 igår när jag somnade... Annorlunda!! Ha en bra dag!! Kram Anna

      Radera
  2. Ååh vilken härlig Lo, gillar den rena sidan med dessa glada färger.
    Vad använder du för penna när du skriver,jag köpte ett set som skulle vara bra men tuschen flyter ut,helt kass!
    Tack för berömmet hos mig,har dock mycket än att lära!
    Kram Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Jag har bla. en penna från EK tools. Den har jag köpt hos Jenny på Scrap och Ting. Det är det som är det fina med den här hobbyn, alla har nya saker att lära sig :-) kram

      Radera
  3. Hi Anna! Your layout is absolutely amazing! So creative and fun and it really shows your love of color! I really like the various shades of YOU in the photos! Thank you so much for joining us at Challenge YOUrself this month. We are so happy that you did!

    SvaraRadera
  4. Snyggt och enkelt och så roligt ni har gjort med fotona du och Åsa. Gillart!! Nu måste jag verkligen ta mig i kragen och leta en skrivare så att jag också kan leka lite med foton. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!! Ja det var lite kul att experimentera. Men det går säkert göra det på annat sätt om man har andra filter och så på sin mobil/app men det har inte jag så det fick bli på det sätt jag kom på :-) Ja nu måste du ju fixa en skrivare :-) Kram

      Radera
  5. Ljuvligt och läckert! Älskar färgpopparna mot den vita bakgrunden! Clean & simple med finess! :D Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Du ♡ jag bara ler stort från öra till öra :-) Kram

      Radera
  6. How CLEVER....& here are the other colours I joked about for the birthday cake card!!! I just needed to scroll down to see you use them;) LOOOOOVE the 'cas' nature of this one. And it shows your love of colour to perfection:):)

    SvaraRadera
  7. SO COOL! LOVE the colors! Thanks for playing along with us at Challenge YOUrself Blog!

    SvaraRadera
  8. HÄrlig tolkning på vår utmaning denna gång. Kul att jag kunde inspirera med min LO! Tack för att du delar med dig till oss på Challenge YOUrself!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Åsa!! Och tack igen för inspirationen med dom färgade fotona :-) Kram Anna

      Radera
  9. How fun very colorful indeed! Love the design and LOVE your handwritten journaling. We just dont see enough of that these days. Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself

    SvaraRadera
  10. Brilliant and so original! Love this! Kate (CY)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aww!!! Kate,you are the sweetest!!! Thanks!!! ♡

      Radera
  11. Great layout, I love the colours and the blank space. Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself. :)

    SvaraRadera
  12. Such a playful happy page, and a solid design too.

    SvaraRadera