lördag 9 januari 2016

En Tradition

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Jag föll pladask igen för en utmaning hos Scrap Africa, den här gången en skissutmaning.

Det blev en i princip monokrom layout bara sådär, tänkte lägga till en annan kulör men beslutade att det fick bli så här :)


Fotot är på lilla mig då jag binder dom traditionsenliga kransarna.
Snöflingorna i trä under fotot är en vinst från Wichinanka som jag hade turen att vinna hos Stuck?! 
Jag målade dom lite med vit Gesso först.
Har grundat mitt CS med Clear Gesso eftersom att jag skulle kladda rätt mycket med modeling paste, colormist och diverse :) 

Den mysiga skissen...


Några detaljbilder...


Använde modeling paste med en stencil, torkade, stämplade cirklarna och sprayade och stänkte med colormist över det, torkade igen med varmlufts pistolen. har även värme embossat lite med silver pulver, det syns lite runt fotot.




Silverbokstäver från Thickers som fick några sömmar med symaskinen.

Det var riktigt roligt att leka lite med färg och lite kladd inom rimliga gränser :)

Nu ska vi snart ha lite lördags mys med godis , chips och  häng i soffan , härligt!!

Fortsatt trevlig helg kära du!!

Tack för titten!!

Kram Anna :)

24 kommentarer:

  1. Men åååh, så snyggt!!!! Kan inte JAG få kunna göra som DU?!!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha:-) Du är gullig du Jeanette ♡ Tack snälla ♡ KRAM

      Radera
  2. Alltså Anna, så övernaturligt vackert, du har magiska händer med att få det så snyggt, allt blir bara så vackert när du är igång. Det är ju såå svårt att få sånt här snyggt tycker jag. Nu har du verkligen satt ribban högt! Dessutom ett sånt vackert foto på dig, alltså du är så fin. Jag älskar verkligen allt i denna layout. Jag har inga fler ord..... , jo, hoppas kalkonen blev bra haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vet du vad!! Du är såå gullig och snäll!!! Jag nästan rodnar ♡ Jag glimrade till lite nu kanske :-) Du får memorera den ifall hag inte når upp i nivå igen; -) Jo kalkonen blev bra tror jag. Vi ska äta den imorgon. Får höra vad familjen tycker då... Tack igen kära du!! KRAM

      Radera
  3. Oh YES! Love this one....the bg is fabulous! I'm really blown away by how you've got your 'messy mixed media' working:) Looks brilliant. And that photo of you is really lovely! I'm off to visit my GF for 4 days....so will catch up when I come home:)!! OH! And Wycinanka chippy is REALLY yum!!

    SvaraRadera
  4. Jättefin layout! Vad bra idé att sy över alfabetet. Bakgrunden är också mycket fin. Tack så mycket för ditt deltagande i Scrap Africa!

    SvaraRadera
  5. That the most beautiful !!, I love the combination of colors, white, silver and black ... Beautiful image !!
    Thank you very much for joining you in Scrap Africa !! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh!!! Thanks so much Beatriz!! You make me so happy♡

      Radera
  6. So beautiful! I love the colours - very elegant. And your background is superb. Thank you for playing at Scrap Africa.

    SvaraRadera
  7. amazing one, it is so hard to make white LO that will be no empty!!!! Thanks for taking part in Scrap Africa

    SvaraRadera
  8. Wow, wow, wow...how amazing and beautiful is this page! So stunning from the styling to the gorgeous details! ;-) Thanks so much for playing along with us at Scrap Africa! ;-)

    SvaraRadera
  9. Великолепная страничка! Цветовое сочетание покоряет!!! Спасибо что с нами! Scrap Africa!

    SvaraRadera
  10. WOW! Love it! That background is fantastic!

    SvaraRadera