lördag 30 januari 2016

Pixels and Paper - Paint no2

Hej Igen!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Ja då kommer mitt andra "Brusho" kort inspirerat av månadens underbara bild hos Pixels and Paper.

JANUARY inspiration ...

Här kommer nummer två som sagt...



Jag har som med mitt tidigare kort inspirerats av dom glada färgerna men valde att hålla mig mer till orange-rosa-gula toner här och så stämplade jag och värme embossade texten med vitt pulver här.

Jag hänvisar till Kylies tutorial om hur man använder sina "Brushos".
Det skulle bara bli rörigt om jag skulle försöka tror jag :)

Ha nu en härlig lördag!!
Vi ska ha kalas för min käre make som fyller år imorgon.
Så det blir lite "go-fika" men bullar , kakor och tårta ikväll, KÖPT från en av våra duktiga bagare i Edsbyn.
 Så lat är jag känner jag ;)

Tack för titten igen,om du varit flitig och hängt med på båda korten :)
Kram Anna :)

16 kommentarer:

  1. Another fabulous card Anna - I love that colour panel you've created - I might have to check out this tutorial on 'Brushos'! (Oh dear, another awesome tool I'm probably going to HAVE to buy, LOL!).
    Deb.xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you again Deb!!! Yes definitly need to look at her tutorial. :-) Anna xo

      Radera
  2. such a great technique! thanks for playing along with us at Pixels and Paper this month

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it is really fun and messy :-) Anna xo

      Radera
  3. Buying cakes in sounds perfect to me! Then EVERYONE enjoys themselves;) LOVE this one....I think it's the triangles. I think I've just realised how much I do like them, seeing you use them here!!! Hope your man has a LOVELY birthday:):)

    SvaraRadera
  4. oh and this one is wonderful too. Classic, simple but with much style !!

    SvaraRadera
  5. I love this one too! (And I am also a fan of triangles - a wonderful, touch.) PS: thanks for the link to the tutorial! I watched Kylie's tutorial and then I found a bunch more... it looks like so much fun to use.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!! Thanks Karen!! Yes her tutorials are so GOOD!! :)

      Radera
  6. Det här kortet ger ett snäppet skönare känsla för mig, men det är nog trianglarna som även de andra skriver. Men, du gör det så bra, ser så proffsigt ut, du kan allt du ger dig på, härligt! Ett bra kalas hörs det som, du gör rätt i att handla färdigt så du kan ägna dig åt scrapping och nya tekniker istället! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig! Det här är lite mer ordnat :-) Men det första stämde mer in i färgerna på inspirations bilden :-) Ja det blev ett trevligt kalas, dessutom bakade Martha en Havretosca kaka och kola kakor så liiite hembakat blev det ju ändå. Nä jag scrappar ju hellre även om det visst är mysigt att baka också men om jag ska hinna måste jag välja.... Ha nu en riktigt skön söndag med maken ♡ Kram

      Radera
  7. Ett underbart fint färgklickkort!

    SvaraRadera
  8. Great card..love the colours and technique. Cheers, Di

    SvaraRadera