måndag 11 januari 2016

Citrus Twist Kits - 3 to inspire med Emma Wood

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Här kommer min layout till veckans 3 to inspire hos Citrus Twist.
Det är duktiga Emma Wood som håller i den den här veckan, KUL!!

Utmaningen är följande....

1 - Use 4 (or more) pattern papers.  Bonus points if you use them to make/fill a shape of some sort!
2 - Use two different alpha's on your page
3 - Include at least 3 photo's!


Ja idag är det suddigare foton än någonsin, det har stor snöat hela dagen nämligen.
Det innebär ju att det inte varit något bra ljus så att säga...
Man borde kanske övervägt att vänta med fotograferingen men nu kör jag :)
Jag blev inspirerad av Emmas härliga stjärnor som hon "fyllt" med fina papper. 
Nu har ju jag ingen sån läcker Silouette eller annan liknande skär maskin så jag funderade lite och letade fram mina gamla hederliga metall stjärna Dies och exprimenterade lite, haha :)
Tror att jag gjort det som skulle göras :)
Borde till och med uppnå Emmas bonus poäng då jag har "fyllt" mina stjärnor med mina "minst fyra" mönsterpapper, haha :)

Några närbilder som kanske är NÅGOT mindre suddiga...




Fotona är på våra två yngsta barn Astrid och Arvid i somras när dom mumsade på blåbär och glass vid farmor och farfars stuga, GOTT!!
Jag har målat min bakgrund med colormist med hjälp av en lite bredare pensel.
Sydde en cirkel med min symaskin.
Alla papper utom det klarblå är från CTK December Main Kit.
Även dom flesta dekorationer är därifrån. Har kompletterat med lite smått och gott ur tidigare kit också.

Hoppas din dag varit eller är jättebra!!

Tack för titten !!

Kram Anna :)

4 kommentarer:

  1. Härligt färgsprakande LO! Du får alltid till detaljerna så fint och jag får alltid inspiration hos dig. Tack för titten!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket snälla Åsa!! Du gör mig så GLAD:-) KRAM

      Radera
  2. En underbart fin layout, sköna färger och stjärnorna är ju helt fantastiskt fina, vad du kan! En layout som gör mig glad och får mig att längta till sommaren! Kontrast till all snö och slask och GRÅTT är det hos mig, då är det ett välkommet inslag att sitta och njuta av. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du gillar den :) Här har vi ju faktiskt äntligen fått smaka på riktig vinter så jag försöker att inte längta allt för mycket efter sommaren än. Men det är ju en härlig tid nu framför oss även om det lär dröja innan våren kommer även hos dig?! hoppas gråvädret ger vika snart, annars är det ju utmärkt scrapväder då åtminstone :) KRAM

      Radera