lördag 30 januari 2016

Pixels and Paper - Paint

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Jag kunde inte motstå att vara med och leka med den underbara utmaningen hos Pixels and Paper den här månaden.
Det är alltid härliga inspirations foton men den här är bara jätte mysig!!

JANUARY inspiration ...

Dessutom har jag nyss köpt några nya färger,eller färg pigment snarare, som heter "Brushos" och passade på att leka lite med dom till den här utmaningen.
Lite svår och ganska kladdigt men KUL och det gick bättre och bättre varefter jag höll på iallafall.
Dessutom är inte grejen med den här tekniken att det ska bli perfekt utan att det liksom blir levande...
Om du blir nyfiken på hur man gör så kika in hos duktiga Kylie och njut!!

Det blev två kort (som oftast när jag håller på, varför bara ett liksom...)

Och här kommer det första...


Jag har inspirerat av alla glada färger och den glada och hoppfulla känslan i fotot.

Ja det var det första kortet, återkommer strax med nummer två :)

Tack för titten :)

Kram Anna :)


18 kommentarer:

  1. Anna your card is divine! So clean and simple, yet utterly wonderful! Definitely pinning this one to CASE later! Thanks for sharing with us this month at P&P!
    Deb.xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! Thanks so much sweet Deb!!! You make me so happy!!! Anna xo

      Radera
  2. cute card.
    thanks for playing along with us at Pixels and Paper this month

    SvaraRadera
  3. This is really neat! Love how those colours blend...off to see #2 now;)

    SvaraRadera
  4. Just had a look at Kylie's video. It's GREAT! I think I now need Brushos!!!!

    SvaraRadera
  5. Gosh this is fantastic - what a lovely technique. Love it.

    SvaraRadera
  6. Fabulous technique! Love your card. This is the second time this week I've come across Brushos - I think that's an omen that I might need some, LOL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Karen!!! Yes indeed it is!!! :-) You absolutely need some of them ;-) ♡

      Radera
  7. Jättefint kort och vad roligt att testa ny teknik, jag har kollat videon nu och det ser ju kul ut. Jag vet dock att jag aldrig blir nöjd fast det är dock frestande. Men, ditt kort är så fint med texten och enamelsen (?). Härlig söndagmorgon, eh, eller förmiddag, Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är ju kul att testa lite :-) Men det är lite jobbigt att vänja sig vid att inte riktigt kunna bestämma hur det ska bli. Fast så blir det ju ändå för mig hur kontrollerad jag än försöker vara ;-) Ja det är enamels i glada färger där :-) Kram

      Radera
  8. I am so thrilled that you tried brushos! I love them! Your panel has turned out to be a beautiful background for your card. Thanks so much for the shout out xx

    SvaraRadera
  9. I am so thrilled that you tried brushos! I love them! Your panel has turned out to be a beautiful background for your card. Thanks so much for the shout out xx

    SvaraRadera
  10. I love the colours and the way they have blended.. will check out brushos! The extra little pops from your added dots lift and highlight your background on your card perfectly. Thanks for playing along with us at Pixels and Paper. Cheers, Di

    SvaraRadera