söndag 7 juni 2015

Stuck?! June 1st - RHUBARB

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Hoppas helgen varit fin på alla sätt där ni är och har varit. Här har det varit ömsom sol och regn men vi hade iallafall ganska skön temperatur här om dagen. Allt är ju relativt liksom :)

Jag har hunnit scrapa lite och har gjort en tolkning till månadens första skiss hos Stuck?!


Jag valde ett foto jag tog nu den här våren på Rabarber som precis börjat växa. Jag tycker det är en så häftig växtkraft i den växten och älskar dom knubbiga bladen som snabbt vecklas ut på bara någon dag, läckert!! Dessutom gillar jag ordet Rabarber på engelska, RHUBARB !!! :)
Ja, jag är lite tokig jag vet men det kan inte hjälpas :)



Så super härlig skiss, eller hur ?! :)



Satte det övre hörnet lite längre in på min LO än på skissen.



Lite sytråd mellan dom olika lagren av papper från spill bitar mest från MME.


Pappers lager som fått 3d effekt med lite 3d tejp och så min rhubarb titel från Simple Stories "Snap". Metall knappar ur mina gömmor.


Vek upp hörnet och monterade ett annat mönster papper under. Några flera gamla metall knappar och lin garn.


En liten kärleks förklaring till både växten och ordet för Rabarber :) Här ser ni också hur jag ritat cirkeln lite slarvigt med en orange penna och sytt lite med symaskinen.
Några stänk med Color Bloom spray också naturligtvis :)

Hoppas att du fick igång tankarna på hur du skulle vilja tolka den snygga skissen nu. 

Tack för att du kikade in en liten sväng!

Ha det gott tills vi ses igen!!

Kram Anna :)




12 kommentarer:

  1. Allt är så bra på denna, bakgrundspappret med texten högst upp, pappret som ser ut som tidningspapper, det gröna, allt är så passande till rabarber och fotot. Dom där plåtknapparna är så fina, gamla eller? Du får verkligen till det. Jag ler för mig själv eftersom rabarber också tillhör mina favoriter. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, du är gullig du! Jo metall knapparna är gamla från olika plagg. Fick en knapp samling av min mamma som hon fått efter en gammal dam. Ibland passar dom att använda, kul! Ja det är lite spännande och komiskt att vi tycker så lika om mycket..... :-) kram

      Radera
  2. LOL......more connections.....I did a rhubarb LO a few years ago, because ours grew sooo big. Then it died [insert sad face] & we haven't been able to successfully grow it since then! LOOOOVE that turned back corner with the button. COOL! And the big banner paper under the photo....neat! And congrats on the Scrap YOUrself win!!!! YAAAAAY!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes This is so fun:-) And a huge thank you for all your love :-) Means so much!
      hugs Anna

      Radera
  3. I love your style! this is great! Thank you for joining us at Stuck?!

    SvaraRadera
  4. Love the layering and all your wonderful embellishing! Congrats on the feature over at Stuck?! Sketches! Thanks for playing along with Stuck?!

    SvaraRadera
  5. Great page, love the stitching and layers! So glad you joined us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks a lot Laura! You are so kind:-)

      Radera
  6. Awesome page, love the stitching! thanks for joining us at Stuck?!

    SvaraRadera