måndag 8 juni 2015

ScrapThe Girls - Love

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :) 

För några dagar sedan när jag vandrade runt bland några av alla härliga bloggar snubblade jag över den här mysiga utmanings bloggen "Scrap the Girls"
Det finns en liten twist i deras utmaningar, det är endast tjejer som ska scrapas :)

Dom har en färgutmaning den här månaden med tok fina färger som jag gillar massor.
  Jag hade lite svårt att hitta papper som stämde ihop med varandra och färgerna först, tills jag hittade mina fina MME papper och matchade med några mumsiga Color Bloom Sprayer och en distress dyna i mörkt lila :)


Jag var inne och tittade på Emma Woods underbara blogg igår och fick massor av input så upplägget på den här LO:n har jag fått därifrån. Jag har blandat flera olika ide'er jag fick där, så roligt när man känner att det liksom flyter på. Inget mästerverk om man jämför med henne men jag har gjort det på mitt sätt och jag hade väldigt roligt under tiden :)

Här är dom ljuvliga färgerna....


Svåra att motstå eller hur ?!

Några sedvanliga närbilder....


Enamels och Tag's och lite sytråd = ganska mycket Anna tror jag..... :)


Love texten har jag stansat ut med en Die från Amy Tan och min Cuttlebug. Den fina die cuten i chipboard är från Heidi Swapp. Hjärtat har jag punchat ut själv ur mönster pappret.


För att få plats med min ganska långa Journaling där jag ville ha den skrev jag den med min skrivmaskin. Använde ett Vellum papper för att det skulle smälta in mer i min LO.

Ja det var min tolkning av den här utmaningen. Kanske du också känner för att göra en LO du med, gör det tycker jag :)
 Det behövs lite mer Girl Power här i världen :)

Hoppas du haft en härlig dag och en bra start på en ny vecka!!
Här har vi skolavslutning på agendan den här veckan och maken har gräs skörden som stundar. 
Så jag hoppas det kan vara lite mer uppehålls väder nu några dagar än det varit här på sistone.

Men en super kul sak fick jag veta igår, Jag hade turen att vinna maj månads tävling hos En Liten Butik, ett present kort på 100 kr, Jippi!!! :)
TACK!!!

Ha det gott tills vi ses igen!

Kram Anna :)



16 kommentarer:

  1. Åh först ett stort Grattis till dig, jag är som sagt inte förvånad, du är så fantastiskt BRA! Och vilken layout du gjort här då, helt underbar, så mycket fint på den. Ha en riktigt härlig skolavslutning och hoppas vädret blir bättre hos er också, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du!! Du gör mig glad! Ja idag skiner solen och just nu sitter jag i solen med en kopp kaffe och väntar på min första kund för dagen :-) Inte jätte varmt men jag njuter :-) kram

      Radera
  2. Härlig LO med fina Astrid! Grattis till vinsten också. Säger som Christel, inte alls förvånad :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är gullig du Carina :-) Tack! Kram

      Radera
  3. Grattis till vinsten, som de andra är inte jag heller förvånad!!
    En så underbar LO...många fina detaljer att titta på....härliga färger också.
    Hoppas ni får fint väder på skolavslutningen....i Uddevalla har det varit SOL...HELA DAN!
    Kram Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Inga :-) Jag blir så glad :-) kram

      Radera
  4. Hello Anna, your layout is so beautiful and perfect balanced !! I love the softness in your layout...Thank you so much Anna for joining us at Scrap the Girls. Have a nice day.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much dear Heike :-) You make me so happy :-)

      Radera
  5. Love this - what a stunning page. The ink splashes on the background look fabulous. Thanks for joining us at Scrap The Girls

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Rebecca :-) You make me so happy!! :-)

      Radera
  6. Love the freshness of your pretty page :) And those threads...delish! Thanks for joining us at Scrap the Girls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Christine:-) You are so kind :-)

      Radera
  7. gorgeous page! I love all the layering. Thanks for joining us at Scrap The Girls. good luck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! Thanks so so much dear Karyn!!! You are so sweet :-) Hugs Anna

      Radera
  8. gorgeous page Anna, you've interpreted the mood board perfectly. thanks heaps for joining us at STG ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much dear Ros!!!! You make me happy :-) Hugs Anna

      Radera