söndag 28 juni 2015

My Scraps And More Sketches #108

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Det blev en tolkning till den andra skissen hos My Scraps And More Sketches också, jag kunde inte motstå liksom :)

Jag hade passande foton från min vän Carinas Vernissage här om veckan. Hon har en del i en utställning på vårat Museum här i Edsbyn. Så roligt för henne och för Scrapbookingen att få lite uppmärksamhet. Hon är så duktig och gör så mycket fint!!


Jag valde papper från MME som jag vet att även Carina gillar :)

Den fina skissen som jag vred på och spegelvände ...


Några närbilder ......


En Doilie under en detalj ur ett papper som jag figurklippte ut och sydde några sömmar på. Enamels och en stjärna som jag har stämplat med turkos färgdyna.


Fler stämplade stjärnor och Enamels, lite zig-zag söm och en figurklippt pil ur ett av MME pappren. Använde en stencil och gesso samt några stämplar med distress dyna "Pumice Stone" till mitt bakgrunds papper.


Journalingen på en liten ruta, även den figurklippt från ett av pappren, skriven med min skrivmaskin. Flera Enamels, har jag sagt att jag gillar dom ;) haha!! Titel bokstäver är rester ur mina gömmor utan förpackning så jag vet inte vilket fabrikat tyvärr.


En Flair Button som jag haft liggandes och aldrig liksom passat, passade utmärkt här :) En stämplad Stjärna igen OCH, taadaa!!! Enamels :) Ja och så lite maskinsöm då....

Hoppas Carina blir nöjd med min Layout om hennes stora dag. Jag var där och stal åt mig några foton och njöt av hennes fina alster. Så glad för hennes skull!!! Ni som bor i närheten av Edsbyn måste försöka ta er dit och titta lite. Förutom Carinas saker är det flera hantverkare och Museets vanliga saker att titta på. 

Ja det var vad jag hade för idag!!

Ha det så gott där du är!!

Tack för att du hälsade på :)

Kram Anna :)


10 kommentarer:

  1. Åh Anna! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :-) Som vanligt en underbar LO med jättefina papper och andra detaljer. (Du vet att jag blundar för fotona va?)
    Nästa utställning borde vara vikt för dig och dina fina alster! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du gillar"din" LO!!!! Ja blunda för foto kvaliteten som inte är helt bra men inte för motivet!! Kram :-)

      Radera
  2. What a wonderful thing to happen to your friend! And so well worth documenting....love the doily cluster and also the bg stamping you've done on this one....funny how we have things that sit for ages and then one day - the PERFECT embellie for a page - like that flair! Gorgeous, gorgeous page:):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it truly is!! And thanks Lizzy you always make me HAPPY♡ Hugs Anna

      Radera
  3. Vilken härlig layout Anna och så kul för Carina att få detta dokumenterat såhär. Mycket roligt här att upptäcka, är imponerad av att det blir så snyggt med stämplar på layouten. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du! Ja hon blev lite glad tror jag :-) Alltså, jag har inte stämplat ALLT på bakgr. Bara stjärnorna och det vita höns nätet m stencil och gråa prickar och "bil spår mönster precis under alla papper. Så du inte har övertro på mig ;-) Haha!!! Kram

      Radera
  4. Gorgeous layout! I love all the layers with the sewing - super take on the sketch! So glad you joined us again at My Scraps & More sketches!

    SvaraRadera
    Svar
    1. You are so sweet Majken!! Thanka a lot♡ Hugs Anna :-)

      Radera
  5. Love your mix of papers and all the layers. Fabulous page! Thanks for joining us at My Scraps & More Sketches!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Lisa :-)You make me happy . Hugs Anna :-)

      Radera