lördag 13 juni 2015

ScrapMuch? June Color Challenge

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Har ni kollat in månadens färg utmaning hos ScrapMuch? än?
Om inte så kanske jag kan hjälpa dig lite på traven nu.... :)

Dom här somriga färgerna är det som bjuds...


Man ska skapa med minst fyra av dom ljuvliga färgerna. 
Svårt att välja?! Ta med alla vetja ;)

Jag gjorde ett försök till det med hjälp av fina papper från MME mestadels från serien " the sweetest thing".


Jag valde ett känslofyllt foto på våra två yngsta små änglar. Titeln är "Vi Två" och syftar på Astrids behov att gärna och ofta vara väldigt nära sin lillebror. Även om hon ibland kan bli lite väl närgången så gillar han det oftast :) Dom har något särskilt ihop dom två....


Min Journaling handlar om just det att dom gärna hänger ihop och är nära varandra. Astrid lade sig genast bredvid sin lillebror när jag lade honom på hans lekfilt. Ofta gjorde hon som på fotot och lade en hand på hans lilla huvud :) Hoppas deras nära relation kommer att hålla i sig livet ut även om den naturligtvis kommer att förändras under livets gång....
Titeln har jag ritat av ur negativet från ett alfabet på ett mönster papper och sedan klippt ut.


En liten detalj bild på några stänk av Color Bloom Spray och sömmar och annat smått och gott :)


Några "lappar" från ett dekos kit "open book" från Crate Paper där jag stämplat med min kära datum stämpel, så användbar....


Ett pappers hörn ur ett "Amy Tan" kit. Sydde en liten söm här också då.... svårt att låta bli symaskinen liksom :)

Hoppas du blev lite nyfiken och inspirerad att ge dig på den här utmaningen nu!!!

Här i Sverige har vi fått en ny prinsessa idag då prins Carl-Philip gifte sig med sin Sofia.
Hon är en flicka från "folket" så det blev ett riktigt sagobröllop liksom.
 Nästan som Disneys "Sofia den första"!!!

Hoppas ni haft en härlig dag!!

Tack för att du tittade in hos mig idag, det gör mig så glad!!

Kram Anna :)




10 kommentarer:

  1. Beautiful Layout and picture and perfect for the color challenge at "Scrap Much?!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Barbara :-) Yes I thought so too so I couldn't resist :-)

      Radera
  2. Gorgeous, love the layered trips of paper a great back drop for your sweet photo! So glad you joined in on the ScrapMuch? colour challenge!

    SvaraRadera
  3. Great layout! I love your stitching and journaling. Thank you for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  4. BEAUTIFUL!! Love the stitching and the delicate use of this colour challenge
    Great seeing you join in!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Danie:-) You make me happy:-)

      Radera
  5. Absolutely beautiful layout! :) Great job with the colour challenge! :) Thank you for sharing your inspiring creation!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Tiiu :-) You make me happy:-)

      Radera