torsdag 18 juni 2015

Picture This! June15th Challenge - Svea

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Dom har en ny utmaning igen hos Picture This! som jag har gjort ett bidrag till här.

Kriterierna är:

One Photo +Paint+Stencil


Ett foto det ser ni ju :) sedan har jag använt en stencil med prickar och vit acryl färg lite här och var. Dels under den stora titeln, som jag klippt ut på fri hand ur ett mönster papper, och i tre av hörnen på min LO. Så jag tror jag har gjort min läxa rätt.... :)
Jag valde att göra en ram med mörkt blå bas och vita prickar från Echo Park "dots" för att matcha mormor Sveas klänning och använde sedan spill bitar från ett kärt kit "Sweet Day" också Echo Park som tar upp färgerna i Beatrice klänning.


Här ser man spåren av min stencil och vita acryl färg...


Mer acryl färg var det här... 3:an har jag klippt ur från ett papper ur kitet och symboliserar att Beatrice är nummer tre i barnaskaran :) Ett banner gem från "Smash" i grönt, gillar massor!!


Chipboard pilar från Heidi Swapp och Enamels från MME. Här ser man acryl färg/stencil spåren under titeln.


Sydde en maskin söm rakt över min titel för att fästa den och för att jag gillar det :)


Skrev min ganska långa Journaling med min skrivmaskin med lite ojämnt mellan raderna för att få lite liv i det liksom :)


Hela layouten i en lite annan vinkel....

Är så glad för bilder som dom här!!
 Fotot är hela 16 år gammalt och mormor Svea (hon var egentligen min mans mormor men vi kallar/kallade henne mormor Svea allihopa) finns inte längre med oss tyvärr. 
Därför känns det extra viktigt att dokumentera dom minnen som finns för framtiden.

I morgon är det fredag och Midsommarafton här i Sverige.
Hoppas ni har haft en skön vecka och glad Midsommar på er alla!!

Tack för idag, vi ses snart igen!

Kram Anna :)

20 kommentarer:

  1. Hope you enjoy your midsummer.....& all that lovely light that you are getting at the moment!
    I adore this page.....it's so special to have those photos of our older family members! And the typing looks great...love that is it not 'perfect'....gives it a nice touch! I just did this challenge too....I think you put me onto it from last month.....!!! So thank you:):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes thank you we will enjoy even uf its cold! :-) And thanks for your love Lizzy :-) Make me happy!!!

      Radera
  2. Hej, tillbaka på nätet, jiipiiii! Vilken helt underbar layout Anna, även de andra du gjort på sista tiden, de där påsarna kommer jag nog att ta efter! Men, denna, så fin och att du klippt ut titeln, tack för tipset, får se om jag kan lyckas med det. Roligt med det fina fotot och att du använder dessa, vilken vacker klänning er mormor Svea hade och att du följt upp det. Kul att kunna se dina alster igen, känns som jag varit utanför mer än en vecka haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå TACK! !! Christel! !! Jag blir så GLAD ♡ Underbart att du har internet igen. Det är ju så tomt utan dig här! !! Ha det så gott nu min vän! Kram

      Radera
  3. Great layout!!! Love the design of your page a lot & the colors!!! Thank you for joining us @Picture this!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Marie :-) Just smiling from ear to ear now :-) :-) :-)

      Radera
  4. What a beautiful layout that features such a special photo. Thank you for joining us at Picture This!

    SvaraRadera
  5. Härlig LO! 💙kul att man kan bevara minnen så fint! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Elin :-) Vad glad jag blir! Ja det är ett härligt sätt att bevara minnen på:-)

      Radera
  6. thanks for joining us at Picture This! Love your precious photo and the way you framed it with all sorts of goodies!

    SvaraRadera
  7. Fin LO och fina minnen! Viktigt att dokumentera och bevara minnena. Maggans kindben där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker bevara och göra LOs om dessa minnen. Inte så proffsigt som du men så gott jag kan :-) kram :-)

      Radera
  8. This is terrific! wish I could read the story! Thanks for joining us at PICTURE THIS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Marci :-) hugs Anna :-)

      Radera
  9. I love the design of your layout. Thank you for joining us at Picture This!

    SvaraRadera
  10. wonderful page. Love the larger title, Thanks for sharing with us at Picture This

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Devra :-) Hugs Anna :-)

      Radera