onsdag 3 juni 2015

Challenge YOUrself - Memories

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Nu blev det bråttom!! 
Ser att deadline är imorgon för den här utmaningen hos Challenge YOUrself , och har jag gjort en LO så är det ju roligt om man hinner delta också :)

Ett kriterie är att du ska vara med själv på din LO...


Och det är jag, TVÅ gånger till och med ;)
Inte är jag vacker här men det är starka minnen kring dessa foton. Det är drygt två år sedan nu och jag har nyss blivit fem barns mamma här. Arvid är ganska precis en månad och jag sitter och ammar honom när vi tog en promenad uppe vid vår stuga i Fjällnäs. Vi hade en otroligt skön vistelse där efter en lite omtumlande månad hemma med att komma in oss med en ny liten människa i familjen. Det är ju ett mirakel varje gång och det är unikt varje gång även fast det nu var nummer fem i barnaskaran. Så dom här fotona är väldigt speciella för mig....


Här är den otroligt mysiga skissen....




Ett pil gem från IKEA 


En ram i krans form från Crate Paper "open book". Cirkeln med text är från "Me and My BIG Ideas". Hjärtat är från "Becky Higgins". Ritade en slarvig cirkel med pennor i två olika färger på mitt CS.


Monterade remsor av papper från ett MME kit "on the sunny side" och sydde sedan i stora cirklar med min symaskin över alla remsorna innan jag monterade foton och dekos.
Titeln är ett helt ord från Thickers. Det mesta jag använt är ifrån Scrap & Ting.


Skyltar Crate Paper och en liten kamera från "Me and My BIG Ideas". Enamels från MME.


Min Journaling där jag skriver ungefär det jag uttryckte tidigare under den stora bilden på min LO.

Idag har vi firat stora syster Astrids FYRA års dag!!! Det är inte klokt vad det rusar fort fram. 
Önskar att jag hade en paus knapp ibland faktiskt.....

Hoppas din dag varit bra där du är!!

Alltid lika roligt att du kikar in hos mig!!

Kram Anna :)




15 kommentarer:

  1. Lika härlig layout som alltid, så fina färger och bakgrund! Och så roligt att se bilder på dig, jag tycker att du är jättefin! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack vad du är snäll Christel :) Ja det blir väl roligt om inte annat för våra barn att även ha sin mor med i albumet ibland ;) Har försökt tänka på det nu, annars blir det ju mest bilder på dom :) Hälsade på hos dig nyss och njuter fortfarande av din fina LO i minnet.... Kram

    SvaraRadera
  3. I love that you scrapped the photos that are so special to you! Your take on the sketch and your entire layout is absolutely gorgeous. I love the colors and your design. Thank you so much for joining us at Challenge YOUrself this month! We are so happy that you did!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much dear Sharon!!! Your words means so much!

      Radera
  4. Beautiful layout! Love the colors and yummy stitching in your background! So glad you joined us at Challenge YOUrself!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Lynn!!! You make me happy :-)

      Radera
  5. Love your 'messy circles' in the background and the colours in your strips of paper behind the photos. They are fabulous memories you've scrapped here. And that's what it is all about, I think! I really like this page. That title....oooooh YUM! Gotta LOOOOVE gold!!!

    SvaraRadera
  6. Så härlig LO. Mysiga färger och härliga minnen :) Du är visst vacker!!! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Anna... nu gör jag ett test för att se om jag har kommit på det där vi pratade om på träffen senast. Med aviseringar. Så du kan väl svara på den här kommentaren så får vi se hur det funkar. Kram igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord Carina du är gullig du :-) Ja vad spännande om du kommit på något bra :-) kram

      Radera
  8. What a beautiful page. I love the combination of stitching and drawing of the big circles. It's very faint, but adds just the right amount of focus. Thanks for joining us this month at Challenge Yourself.

    SvaraRadera
  9. Great take on the sketch! Love your mixture of product and the colors are perfect! Nice touch with the stitched circles too. Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself

    SvaraRadera