fredag 25 december 2015

CASology - MERRY

Hej!

If you don't use swedish please use translate tool at the right column :)

Japp!! då var Jul Afton och snart även Jul Dagen över för den här gången och för att citera min Far "Nu är det ett HELT år kvar tills nästa gång det blir Jul Afton" 
När jag var barn var det det värsta jag visste när han sa så , haha :)
Nu tycker jag däremot inte att det gör så mycket...

Här om dagen gjorde jag ett så kallat "Choklad kort" som en liten jul klapp till en kär vän.
Jag gjorde den även för den senaste utmaningen hos CASology som har ordet "MERRY" denna gång.

Det blev så här...


Suck!!! Detta mörker som gör det så svårt att få till ok foton....

Har använt bokstavs dies som man sätter ihop en och en till det ord man vill ha.
Tog ett mörk blått papper med snöflingor på från serien "Jack Frost" som matta bakom och monterade med 3d- tejp.


Innan jag monterade stämplade jag ordet "Christmas" från en text stämpel med en hel mening på.
"Maskade" av med washi tejp när jag färgade in stämpeln och rev sedan bort den innan jag stämplade.
Då blev det ju bara det infärgade ordet liksom :)
Avslutade med några silverglittriga Enamels och en enkel symaskins söm.

Jag vek kort stommen innan så att den skulle passa min inköpta chokladkaka.


Det kan hända att jag gör som vanligt när det gäller CASologys utmaningar så det blir flera kort men det får vi se :)
Blir lite dåligt med scrap nu när alla barnen är hemma, vill hinna träffa dom ordentligt innan dom ska tillbaka till skolan ju.

Hoppas julfirandet har gått och går bra och att ni hinner njuta av tiden tillsammans!!
God förtsättning på helgen <3

Var rädda om Er!!

Tack för titten!!

Kram Anna :)

10 kommentarer:

  1. I'm with your Dad... All gone for another year. Today is relaxed living with left over food!! I bow before your CAS card skills. I would never, not in a thousand Christmases get those letters in merry lined up straight like that! Amazing! It's a gorgeous card. I'd give you the winners award:)!!! ENJOY your chickadees while you have them at home! A VERY special time!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks my dear friend!!! Yes I do enjoy to have them all at home ♡ Anna xx

      Radera
  2. Du är suverän på att göra vackra kort, ser så proffsigt ut och är så fint. Att det sedan är ett chokladkort också gör det ju bara ännu bättre. Du gör verkligen rätt i att ta lite paus med din familj nu, njut av dessa dagar! Fast du lyckas ju ändå prestera bara du får en liten stund över, jag har sååå låååång startsträcka känns det som. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är alldeles för snäll. TACK♡ Jag tycker du verkar bara spruta ur dig dina härliga layouter :-) Jag går ofta och funderar på vad och hur jag ska göra när tid finns medan jag lagar mat eller viker tvätt. Därför har jag lite koll på åt vilket håll jag är i tanken när jag börjar. Däremot blir det inte alltid som jag tänkt när jag är klar :-)haha!!
      Ha en fortsatt härlig helg ♡ kram

      Radera
  3. Fabulous use of negative space ! Love the tall shaped card too!
    Thanks for joining us at Casology!

    SvaraRadera
  4. TACK för julklappen! Jättefin och smakade bra gjorde innehållet också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod min vän ♡ Glad att du är gillade både kortet och innehållet :-) Kram

      Radera