onsdag 25 februari 2015

Sketchabilities #133 - Siblings

Hej!

Nu blev det nästan lite bråttom igen :) 
Jag såg att det är deadline för februaris utmaning hos "Sketchabilities" den 26/2, det är ju redan i morgon!!! Hej och hå vad dagarna flyger fram :)

Det är den här ljuvliga skissen som man ska tolka:


Och så här blev min tolkning:


Jag vred lite på skissen annars så följde jag den väldigt troget tycker jag.
Fotot är gammalt på våra tre äldsta skrotungar då vi tog en glasspaus på en semesterresa vi gjorde.
Tror att vi var på väg till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld.... ?!


Ett stjärna-gem från Ikea !!  Tags från kläder vi köpt :)
Tog en bit ståltråd och snurrade till en cirkelformation 
under mina pappers lager som kommer från ett helt


Några sömmar med symaskinen och underbart läckra 
"enamel shapes" från WRMK.


Texten såg jag på en LO i Studio Calicos blogg här om dagen.
Du hittar den HÄR om du vill se den :)
Jag bytte ut ordet "sister" mot "siblings" som ju betyder 
syskon på svenska.

Gillade den texten så jag ville ha den med på någon LO och här passar den ju perfekt tycker jag.

Färgerna har jag inspirerats av färgschemat för veckan hos "Scrap&Ting" och temat stämmer också väldigt bra då ordet är "resa".
Förresten såg jag idag att Jenny bjussar på FRAKTFRITT tom 27/2 så passa på att gå in på Scrap&Tings webb butik genast :)

Apropå ingenting, Heja Sverige!! GULD idag IGEN!!!
 Dom är ju för bra alltså :)
I morgon får vi se hur det går för tjejerna i stafetten, hua :)
Norge lär ju ha ett rejält revanch sug är jag rädd....

Ha det nu så gott kära Ni och tack för idag!!

Kram Anna :)
 

6 kommentarer:

  1. Läcker layout med ett härligt foto! De rinnande färgstrecken har du lyckats bra med, det tycker jag är så svårt. Kul att använda ståltråd och vilket fin text. Förresten, jag shoppade lite igårkväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Färg strecken är color bloom mist som jag duttat dit med stiga röret som är i flaskan Sen har jag rest upp pappret och blåser neråt på droppen då den rinner iväg neråt. Sen gör jag om det vrider på pappret och gör samma sak. Ja texten är jättebra! Vad roligt att du hittade lite grejer hos Jenny :-) Du får fota paketet och uppackning när det kommer :-) Kram

      Radera
  2. Cute layout! Thanks for playing along at Sketchabilities!

    SvaraRadera