fredag 27 februari 2015

CASology

Hej!

Jag "hälsade på" hos ÅsaJ och blev så inspirerad, efter att sett hennes supermysiga kort, att också JAG pröva att göra ett kort till den utmaningen hos CASology, det blev två...
För vad jag förstod kunde man skicka in flera bidrag :) Testar! :)

Det ska vara CAS och tema ordet är MINI.

De allra tuffaste blir att nu försöka förklara lite på ENGELSKA !! hur jag tolkat in ordet mini i korten jag har gjort, Gulp och stor SUCK....

This is my eneries for the "MINI theme" this week. ( I made two because i thought i could do so, right?)



On my 1st card (above) is my "mini thing" the mini "thank you" Tag.



And on the 2nd card my "mini thing" is the meaning of text on my stamp, to enjoy the small=mini things in life.

Thanks for a awesome challenge!
It's so fun but hard to create nice CAS cards.

Ja ja nu kan ni sluta skratta :) Nu är det roliga över för denna gång :)
Jag är ingen hejare på engelska men det bjuder jag på just idag .

Stämplarna är från "Stampin Up"
Jordglob dien är ur ett "Heidi Swapp" set tror jag :)

Nu får vi Hoppas att det går lika bra, eller bättre, för dom svenska killarna på stafetten idag som det gjorde för tjejerna igår. Dom är fantastiska!!!

Tack för visat intresse :)

Kram Anna :)


12 kommentarer:

  1. Jättefina kort, jag gillar särskilt den med jordgloben och texten på den, bara så fint. Måste det skrivas på engelska? Jag har gjort så att jag lagt Google Translate på min blogg så de som vill kan översätta till engelska eller annat språk. Ha en bra lördag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Ja lite roligt att utmana sig själv och försöka göra det enkel och ändå med en twist.... Ska försöka få till en sån översättning jag med :-) Kram :-)

      Radera
  2. Hej och tack!! Ja nu har jag passerat strecket. Men det är så skönt tycker jag. Nu är jag tillräckligt gammal att göra vad jag vill =)) Det ska verkligen bli kul att åka på Scrap and pearl. Lite pirrigt också för det är ju så stort.
    Det verkar ha spridit sig ett kortvirus i Edsbyn =)) Gisses vad ni är duktiga på att producera fina kort. Alltid lika kul att kika in och se.
    Hoppas du får en härlig söndag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det lite skönt att äntligen ha blivit stor :-) Så otroligt häftigt att få åka på scrap&pearl. Jo dom här bloggarna orsakar lite spridning på diverse saker :-) Ha en skön dag du med! Kram

      Radera
  3. A beautiful, clean card - a reminder that we don't need much to make something with high impact! So glad you joined us at CASology this week!

    SvaraRadera
  4. Wonderful CAS cards. Thank you so much for joining us this week at CASology

    SvaraRadera
  5. I have that tag stamp and it just looks so lovely on this card!! Love the texture in the background as well!! Black and white is always chic - such a cool card!!
    Taunya Butler
    daisiesgirl.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes the stamp is lovely :-) Thank you for your nice words! I am just smiling :-) Happy!

      Radera
  6. Absolutely wonderful designs! I love the black & white as the main color scheme on both of these!
    Thanks so much for joining us over at CASology! :)

    SvaraRadera