fredag 13 mars 2015

Wish you were here right now

Hej!

Igår när jag kikade in hos ÅsaJ fick jag, IGEN, inspiration att göra ett kort till en utmaning där hon deltar :) Alltid roligt att titta vad andra gör och få ny input, alla kan inspirera varandra på olika sätt inom den här hobbyn! GILLAR !!! :)

Den här sidan heter "Make My Monday Challenge" och den här veckan handlar det om att bygga ett hus eller en stad eller att du iallafall ska inspireras av det på något sätt.

Då kom jag på att jag ju har clearstamps i form av hus med tillhörande text stämplar som aldrig blivit använd. Så då blev det ett kort med dessa :)


Det var lite svårt att få riktig rent stämplat men så är det. Hur var det nu igen.... det gäller INTE världsfreden ;)

Jag gjorde min kortvikning lite annorlunda, ni har säkert redan sett liknande  men om inte så kommer det några bilder på den nu,




Jag skar ut den lilla halvcirkel låsningen med min hobbykniv och hade en plåtburk som mall.

Lite roligt att testa lite olika :)

När jag ändå var i farten gjorde jag ett till kort där jag inspirerats av dom här härliga färgerna och temat som Jenny på Scrap&Ting bjuder på till inspiration den här veckan.


Det blev ett kort med liknande vikning men betydligt färggladare :)


Det är GLÄDJE när jag lyckas lite nu och då med handlingen som beskrivs på kortet och som jag vill dela med mig till er alla som läser, " Andas IN mitt mod och andas UT min rädsla"
Det kommer man en bit på i livet faktiskt!!!

Bilder igen på min kortvikning.



Mönster pappret i turkost kommer ifrån MME PL-kitet "Follow you heart"
Bakgrunden till fotot är ett papper ur Pebbles 12" "Homemade" tror det är slut tyvärr men kolla med Jenny på Scrap&Ting ifall jag har fel. Det är ett helt underbart block!!!

Ja men då så får det väl räcka för idag :)

Trevlig helg allihopa!!

Kram Anna :)









6 kommentarer:

  1. Du är så bra på att göra kort, enkelt och vackert, du och Åsa är bara bäst på det! Fin vikning också aforismen (eller vad det heter), den lånar jag. Vi kan ju skiftas om att andas haha! Ha en bra helg själv, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK vad du är gullig♡Ja låna den eller bara ta den och behåll den så andas vi tillsammans :-) Ja det heter kanske så? Bra är den iallafall:-) KRAM :-)

      Radera
  2. Great bold shapes and lovely, unusual sentiment. Thank you for joining us at Make My Monday. Marina DT

    SvaraRadera