torsdag 19 mars 2015

Veckans Skiss #55

Hej!

Då hade jag fått ihop en LO till härliga Veckans Skiss !!


Nu pratar vi utmaning, iallafall för mig, jag fick fundera några varv innan jag med hjälp av mina nya fiiina dekorationer och papper från MME kom igång :)

Det fanns några trekantsformade dekos i förpackningen nämligen som gjorde att jag kom igång i tanken. Det i sin tur ledde till att jag fick ta en tur ner till Jenny på Scrap & Ting IGEN för då ville jag ju absolut ha just dom papper som hörde till liksom (ja jag är lite tokig...)

Jag hade nämligen kikat in och köpt dekorationerna tidigare och försökte övertala mig själv att det skulle räcka så..... men NÄ!! Bakläxa och i panik ner innan hon stängde :) 
Dom är sååå fina både pappers blocket och dekosarna :)
Tack Jenny :)

Nåväl så här blev det tillslut:


Ljuvliga våriga glada pasteller med lite guldstänk blocket igenom, HÄRLIGT!
Den svaga cirkelformationen bakom fotot har jag gjort med min cirkelskärare genom att skära och lyfta upp bladet lite hur som jag kände.
Sprayade med min kära Colorbloom spray först på valda ställen innan jag monterade mina papper.


Stämmer nästan alltid ju.... :)


Här syns det bättre hur jag skurit cirkeln.


Det här gröna hjärtat med guldprickar fångade mitt hjärta iallafall :)

Ja så trots att skissen såg nästan omöjlig ut så kom jag igång och fick inspiration, KUL!!
Känns extra roligt när man övervunnit något som kändes svårt från början :)

Jag läste ett klokord någonstans som löd ungefär såhär: "Inspirationen kan visst komma över dig MEN den måste hitta dig i arbete..."
Ligger kanske något i det.... ?

Så nu är det din tur att göra din tolkning, det finns inget "fel sätt" :)

Tack för att du tittade förbi idag, alltid lika roligt!

Kram Anna :)






12 kommentarer:

  1. Tur att du håller liv i vår butik Anna! Hejja hejja! :)

    SvaraRadera
  2. Härlig och kul tolkning av skissen, fint med cirklarna och att du använt det utstansade pappret. Gillar också trekanterna och framförallt hjärtat! Så gulligt foto också. Det måsta vara härligt att ha så närma till den fina butiken Scrap och Ting (lite avundsjuk). Tack för att du alltid hinner tolka VS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Christel! Vad glad jag blir :-) Ja det är en fröjd att ha den butiken så nära. Bara mysigt att få gå dit och insupa atmosfären där ibland, läs ofta :-) kram

      Radera
  3. När jag såg skissen häromdan fundera jag på dig, ska bli kul att se hur Anna gör den, jag säger igen,....du är bara såå bra, och inspirerande....men jag kommer inte till skott.
    Hur ser det ut när du startar att bygga upp Lo´n.....plockar du fram en massa papper och dekos, eller?....jag tittar ibland på Youtube, men det verkar inte hjälpa*ler*
    Ha en fin helg
    Kram Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Inga vad du är gullig :-) Börja på bara så löser det sig eftersom :-) kram

      Radera
  4. Den utmaningen har du löst jättebra ju! Jag funderar starkt på att "banga" den här veckan då jag inte har fått någon idé alls. Kanske ska tillägga ÄNNU för det är ju ett par dagar kvar och man vet aldrig. Plötsligt händer det :)
    Kram och ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag fick fundera lite som sagt :-) Klart du ska göra en tolkning! Löste jag det gör du det :-) Kram

      Radera
  5. Snygg tolkning av skissen (som jag också tyckte var svår...) Kul när man får utmana sig själv!!! Du har alltid så finurliga lösningar på skisserna. tack för att du är med och tolkar VS! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog lite nyttig att göra ibland fast det inte känns 100. Känns som att jag lär mig nåt nytt då.... :-) Tack för dina uppmuntrande ord! Kram

      Radera
  6. Men tack själv för att du handlar hos just mig <3
    Superfin lo med välarbetade detaljer och fina dekorationer :) Kram!

    SvaraRadera