tisdag 3 mars 2015

Veckans Skiss #53

Hej!

Idag blev det pang på bara med Veckans Skiss då jag visste att om jag inte hann med idag så skulle det inte bli nåt alls.
 Kommer inte ha tid för scrap nu på några dagar på grund av lite sportlov med familjen och det är ju faktiskt ännu bättre än scrap :)

Det är "våran" ÅsaJ som än en gång bjuder på en härlig och inspirerande skiss.


Jag följde skissen rätt troget men vred på den lite. Försökte lägga bort alla prestationsångest tankar och köra på bara..... :)


Det blev ännu en 8,5x11 LO.
Fotona blir lätt suddiga när man som jag här en mulen novemberdag försöker fota första snön yriga små barn :) Men det är ju såhär livet med dom här två små ÄR! Yrigt och fartigt och ibland lite suddigt då man inte alltid får sova sådär perfekt :)


Papper från MME "winter wonderland" och en overlay från ett MME  PL kit som jag har skurit ner lite. Flair och enamel shapes från Panduro och MME. Vanlig vit sytråd som jag försökt!! att  få dit lite sådär avslappnat slarvigt snyggt som Christel brukar göra... Vet inte om hon skulle ge mig godkännt ;) Grundade mitt lite tjockare CS med silvergrå colorbloom spray som jag först sprayade på plastficka och sedan tryckte på mitt CS. Skvätte sedan med blå och rosa vattenfärg med en pensel för att ytterligare plocka upp färgerna i barnens mössor.


Gamla bokstäver sen urminnes tider så klistret har torkat men vad gör väl det när det finns lim :)


Ett blankt fint guldhjärta från Maggie Holmes "openbook" och en sorts pappers klämma jag hittade på Lagerhouse.
 Visst har jag nämnt förut att jag ser scrap potential i det mesta i min omgivning ;)
Dymon fick arbeta lite den med idag.

Ja då får ni också lite sportlov från mig några dagar skulle jag tro. Det blir nog inte så mycket bloggtid heller :)

Ha det gott kära Ni till dess vi ses nästa gång!

Kram Anna :)




6 kommentarer:

  1. Jag kommer sakna dig, men du får ha sköna dagar, så blir det fler härliga LO att titta på och inspireras av
    Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Vilken kanonfin layout Anna! Gillar pappersremsorna, texterna och den lite virriga sytråden är ju bara så bra ihop med snön och fotona (godkänt alltså haha). Härligt med det suddiga fotot! Njut nu och hämta ännu mer inspiration! Och tack för att du ändå hann med tolkningen av VS! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Vad glad jag blir att du godkänner det ;-) Ja jag ska njuta :-) Kram

      Radera
  3. Jättefin tolkning av min skiss! Gillar färgvalet och det lite yriga fotot som verkligen speglar småbarnslivet... Tack för att du är med och tolkar VS! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Åsa! Skönt att höra av dig som är mamma till den härliga skissen :-) kram

      Radera