torsdag 12 mars 2015

Veckans Skiss #54

Hej!

Min vana trogen följer jag och tolkar Veckans Skiss.
 Har sagt det förut men säger det igen, det är verkligen så roligt med en helt vanlig tisdag bara för att få se vad för kul skiss dom bjuder på.

Den här veckan inget undantag, en jättemysig skiss att sätta tänderna i är det.




Min tolkning blev väldigt lik skissen förutom att jag ville ha med två foton.


Har använt två av mina rätt så nyinköpta kit från WRMK.
Dom i rött kommer ifrån "Archived 12" kit" och det i blått är ifrån "Quoted 12" kit"
Jag har som jag ofta gör kladdat med Colorbloom spray. Men nu med hjälp av en plastpåse som jag sprayar misten på sedan jag knöglat ihop den lite för att sedan stöppla tills det känns bra.
Gick, sedan jag torkat med embossfönen, över med en stencil och distress dyna "pumice stone".
Skvätte lite svart och röd mist också.


En fotoram från Crate Paper Maggie Holmes "Open book", innehåller flera super mysiga ramar i olika storlek och stil. Enamel dots från Panduro.


Min kära datumstämpel förstoss... 
Läckra blå gem pilar från Ikea, även den blå stjärnan på översta bilden är från Ikea.

Titel bokstäverna har jag köpt på Dollar Store någon gång för längesedan och dom blev aldrig använd men plötsligt så gillar jag dom faktiskt :)

Så ta och gräv i era scrapgrejer så hittar ni säkert någon gammal goding som förtjänar att komma ut i dagens ljus igen :)

Tack för idag!
Kram Anna :)



8 kommentarer:

  1. Så kanonfin layout, du har lyckats så bra med "färgkladdet" och jag gillar den svartvita ramen, den passar så bra. Så bra alltihop och en särskild eloge för att du lyckas med att skriva om allt du använder. Jag fattar inte hur du kommer ihåg och det är till så stor hjälp för andra. Tack för tolkningen till VS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Christel! Vad glad jag blir och roligt att höra att du uppskattar mina material listor :-) Jag är ju sån själv att jag gärna vill veta vad och hur man gjort ifall man vill testa själv. Därför försöker jag att berätta lite om det jag använder och länkar till produkten hos Jenny så kan man även se hur förpackningen ser ut. Jag skriver en liten lapp med vad jag använt när jag är klar. Försöker ha allt i original förpackningen om det går så jag har namnet kvar :-) kram

      Radera
  2. Jättefin tolkning av skissen! Gillar alla färger och små fina detaljer! Tack för att du är med och tolkar VS! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Åsa du gör mig så glad :-):-):-) Kram

      Radera
  3. En härlig LO idag också.
    Ser att fler tycker som jag ang. dina markeringar till shopen.....tur att man inte bor så nära *ler*
    lite alla fall....!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, vad roligt att du uppskattar mina länkar :-) kram

      Radera
  4. Bakgrunden blev ju hur fin som helst :)
    Fint matchat också med pappren och fotona också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla fina Jenny:-) Vad glad jag blir! ! Ja dom är så fina dom kiten ♡ kram

      Radera