fredag 20 mars 2015

AWESOME - Paper Camellia

Hej!

Idag har jag gjort en LO till en, för mig, ny utmanings blogg. Den heter Paper Camellia och har en härlig skiss i månadens utmaning som ser ut så här:


Och här har ni min tolkning:


Pappersvalet föll på ett nytt block från DCWV  "Seaside Yacht" som jag hade turen att få som lottad vinnare hos Stuck?!  här om veckan, kul kul :)
På den vita CS bakgrunden har jag gjort som jag brukar med distressdyna och plastficka fast här med blå vattenfärg istället. 


Den här "skylten" kommer också ifrån blocket där det även ingår två klippark. Pilen kommer från Ikea.


Enamel shapes till höger om fotot, symaskins söm och en närmare titt på textremsorna som jag skrivit på min skrivmaskin. Det blev ett par tryck med häftapparaten också....


Den fina röda fotoramen är ifrån en förpackning från Crate Paper Maggie Holmes "Open book".
Titeln är skriven med en blandning av udda stickers bokstäver och några jag stansat ut med en alfabet die. Lite mysigt med vitt på vitt..... 

Så vill jag passa på att önska er en mysig fredagkväll och en tevlig helg.
Ha det gott så länge!

Kram Anna :)


2 kommentarer:

  1. Såå fin layout Anna! De blå pappret och de få detaljerna där de röda sitter så fint, gillar massor! Kul att vi kan tipsa varandra om utmaningsbloggar, skall också kolla denna som är okänd för mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du :-) Du gör mig alltid så glad :-) Ja häng på du med! Såg du att jag mailade igår och hoppades på att du satt vid datorn :-)? Jag funderade på hur jag skulle göra med den röda rutan i vänstra hörnet högst upp :-) Sen bara satte jag dit den utan att fundera, haha :-) kram

      Radera