onsdag 11 mars 2015

Pasteller hos Scrap&Ting

Hej!

Jenny på Scrap&Ting har en tävling som går i pastell färgernas tecken.
Härligt såhär i vårsolen :)

Du kan gå in HÄR på hennes blogg för att se mer om den.

Så här ser mitt pastelliga bidrag ut:


Jag plockade fram ett PL-kit från MME "Follow your heart" som har massor av härliga pastell färger.
Grundade mitt CS "criss-cross" först med Colorbloom spray som jag sprayade på en plastficka och sedan "stämplade" med tills jag var nöjd.


Jag fäste mitt 3x4 PL-kort på ett A4 så det gick lättare att skriva min dokumentation på min gamla elektriska skrivmaskin (50kr på Erikshjälpen!!!)
Dekos från Heidi Swapp "Ephemera" och MME "enamel shapes"


Lite maskinsöm, häftklammrar och härliga chipboard dekos från Crate Paper Maggie Holmes "Open book" och "notes & things"

Har även använt ord och bokstäver ur MME "Now & Then" alpha/word stickers.

Allt material kommer från Scrap & Ting.

Ja det var vad jag hade att bjuda på idag!
Tack för att du hälsade på hos mig, jag blir så glad :)
Ha det gott tills vi ses igen!

Kram Anna :)



6 kommentarer:

  1. Jättefin lo och så häääärliga färger! :) Pl-kiten är ju så användbara på alla sätt och vis! :) Smart också att använda skrivmaskinen och fästa på A4, så långt hade nog jag aldrig tänkt ;)

    SvaraRadera
  2. Tack :) När det gäller praktiska saker och INTE datorer kan jag ha mina små ljusa stunder av ide'er ;) Kram Anna :)

    SvaraRadera
  3. En helt ljuvlig layout som verkligen andas pastell och så gullig text och "historia". Nu blev jag plötsligt sugen på att hitta en gammal skrivmaskin (fd skrivmaskinsnisse), dom där har ju egentligen så fint gammalt typsnitt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:-) Ja skrivmaskinen tycker jag om. Köpte den eftersom jag inte är någon vän av min egen handstil men tack vare dig vågar jag ju mer och mer använda min egen skrift. Kul ändå att variera lite.
      kram :-)

      Radera
  4. En underbar LO....
    Bra tips med skrivmaskin...har tappat min handstil p.g stroke och artros
    Gillar också som du gör och gjort förut också....att du markerar så man lätt hittar till shopen.
    Kram Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad glad jag blir! Tråkigt med din handstil :-( Ja skrivmaskinen är jättebra :-) kram

      Radera