måndag 7 september 2015

Citrus Twist Kits - Recipe with Emma & Aimee

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Nu har jag fastnat för ett nytt recept hos Citrus Twist Kits.


  • Die-cuts (at least 5)
  • layers
  • stitching (machine or hand)
  • 1 veneer 
  • Cut file (and if you want to be extra tricky, try and use it as a digital stamp and your title)


  • Smarrigt eller hur?!
    Jag gjorde en egen "cut file" med  die bokstäver från Lawn Fawn eftersom jag ännu inte äger någon Cameo... Och så blev det visst TVÅ veneers istället för EN oops!! ;)
    Annars har jag följt receptet helt och fullt.....


    Fotot är på tre coola killar i familjen, min storebror min svåger och min systerson :)
    Dom stod såhär fint uppställda bara ändå i somras på ett dop kalas i familjen, så jag var ju tvungen att fota.
     Dom såg sådär lagom munter ut åt mitt tilltag, haha!! :)

    Närbilder.....


    En massa Die Cuts har vi här, tror jag fick med hela 6 stycken faktiskt.


    Symaskins söm här men även på flera ställen.


    Min titel ut skuren med hjälp av min Cuttlebug och bokstavs dies.


    En pil ( eller två...) av Wood veneer.


     Har skrivit min journaling på Vellum med min skrivmaskin.

    Jag har använt mig utav August Main Kit och Add On Kit. 
    Lekte lite med en ColorBloom Spray i ljust turkos på mitt bakgrunds CS och skvätte lite med en svart ColorBloom Spray också.

    Hoppas ni haft en bra start på veckan och att resten av veckan bara blir bättre :)

    Tack för att du kikade in här idag!!

    Kram Anna :)


    6 kommentarer:

    1. Anna this is gorgeous! I'm so glad you joined it! Love the title work - just goes to show you do not need the Cameo!! (Btw, do you think these would be fun to do more often? We already have our Sunday Sketch & 3 To Inspire but I like challenges!)

      SvaraRadera
      Svar
      1. THANKS ♡♡♡ You are so sweet!!!! When you can "speak" to a Cameo I bye one ,lol!! Yes I love challenges!!! I would love to do it more :-) Hugs Anna :-)

        Radera
    2. Åh så härlig layout med ett kul foto! Underbara färger med de röda som sticker ut. Så mycket fint att upptäcka på den. Nu måste jag upprepa igen att dina beskrivningar är fantastiska! Tack! Kram

      SvaraRadera
      Svar
      1. Vad jag blir GLAD av dina fina ord! !!! Du är så gullig Christel!! TACK ♡ Kram Anna :-)

        Radera
    3. What a lovely LO Anna! I can't wait to see more. :)

      SvaraRadera
      Svar
      1. Aww!! THANKS! Nicole ♡ You make me so happy !!! :-) Hugs Anna :-)

        Radera