lördag 21 maj 2016

Veckans Skiss #109

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Idag bjuder jag på min tolkning av Veckans Skiss som jag skapat med mitt senaste kit från Citrus Twist Kits.
Layouten har även små influenser från Emma Wood's tolkning av deras Sunday Sketch om man tittar noggrant.


Ett foto på mig som Christel tog då vi var på Fristadsträffen tillsammans.
En sån där dag, eller två dagar, som bara var sådär BÄST!!

Jag valde att lägga remsorna/linjerna från skissen på diagonalen och det är ide'n med vita remsor på vit bakgrund som jag lånat från Emma's layout hos CTK. Även det att dom är på diagonalen.
Kladdet på bakgrunden är härliga Distress Crayons i två turkosa toner som jag bara ritade på en plastficka och kladdade ut det med en pensel och vatten. Sen stämplade jag med den lite här och var på bakgrunden

Cizas fina skiss...







Dom här turkosgröna glittriga orden är en stor favorit måste jag säga och det är silverglittriga med också, mums!!

Nu ska vi gå ut i det ganska kalla men aningen soliga vädret en stund så hoppas jag få en liten stund vid scrapbordet när det blir middags sovning och vila för för småfolket i familjen..
Men Astrid kan ju ha andra planer , vi får väl se :)

Ha en bra lördag och tack för titten snälla du!
Kram Anna :)



10 kommentarer:

  1. Looking great! Looooove the blue - my fave colour! And the sequins & that big paper clip. Just such gorg 'touches'..... & you look sooo happy here!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. You are awesome Lizzy!!♡ Thanks so much !! Anna xo

      Radera
  2. Snygg, annorlunda tolkning av skissen. Du är ofta så finurlig :-) Tack för att du så troget är med och tolkar VS! Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så snäll och gullig Carina ♡ Tack!! Kram

      Radera
  3. Åh, den färgkombon alltså, det är bara så fräscht och fint. Helt underbar är denna layouten, älskar både den och minnet! Tack för tolkningen och inspirationen Anna! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är fräsch! Men det känns som om jag har fastnat lite där. Det är i och för sig lime grön med nu till det turkosa istället för gul men ändå :) Det verkar vara lite det som gäller då många papper går i dom färgerna?! Dessutom håller jag på med en till LO nu med dom tonerna till Challenge Yourself. Det är även där dom tonerna i moodboarden :) Men minnet älskar jag!! Och tack för fotot och dina fina ord ♡ Kram

      Radera
  4. Snyggt, jag blir glad av dina uppslag Anna! /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Gunilla!! du gör mig så glad med dina fina ord!! <3 Kram Anna :)

      Radera
  5. JÄttesnygg tolkning av skissen! Gillar verkligen hur den glittriga texten lyfter hela layouten! Tack för att du är med och tolkar VS! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram på dig Åsa♡ vad glad jag blir :)

      Radera