måndag 21 mars 2016

Today Sunshine - Let's get Sketchy

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at he right column :)

Jag har äntligen tagit mig för att göra en tolkning av en av skisserna hos Let's get Sketchy.
Christel är en trogen tolkare där och jag har tänkt hänga på många gånger och nu blev det äntligen av.


Fotot är på äldsta sonen en solig vinterdag då han och Henrik (hans far och tillika min make) fiskade på sjö här i närheten. Småttingarna och "mamman" fick den stora äran att hälsa på och blev då hämtade av Rickard (äldste sonen) med skoter och kälke vid änden av sjön :)
Rickard älskar att köra skoter och att fiska och dessutom i sånt här strålande väder, då kan det knappast bli bättre tror jag, haha :)
Jag har redigerat fotot med ett filter i min mobil för att få lite mer dämpade snälla färger utan att göra det svart-vitt.

Skissen som jag vred på .....






Jag har använt mitt Citrus Twist Main Kit från nu i mars men lånade en remsa med det röd-vita pappret från förra månadens kit.

Jag har visst halkat in lite på gult ser jag när jag tänker tillbaka :) 
Men här är det ju faktiskt så att det passar fotot också.

Då har vi nått påskveckan och nästa vecka har våra barn Påsklov, härligt!!
Dessutom flyttar motivet (sonen) hem från Nässjö där han bott i två år för att studera.
Jag ser verkligen fram emot att få hem honom igen :)

Tack snälla du för titten!

Ha det gott där du är!!
Kram Anna :)

18 kommentarer:

  1. Wooow, vilken fantastisk layout! Gult och svart är så fint ihop också det röda som sticker ut ihop med det röda i det fina fotot. Jag älskar denna, dom små vimplarna med knappen, ja allt! En femetta i min smak! Tack! Och en härlig påsk verkar du ju få, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!!! Det är du som är fantastisk med dina positiva glada heja rop ♡ Det värmer verkligen. Ja det blir härligt att få rå om alla igen. Kram på dig :-)

      Radera
  2. Great take on the sketch. Thanks for playing along at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  3. Men den här blev ju bara såå bra! Nu har jag inte sett fotot före men tror att det hade funkat med skarpa färger också. Härligt att sonen flyttar hem... det fattade jag inte igår:-)Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!!! Jag blir så glad att du gillar den ♡ Jo du har säkert rätt iatt fotot funkat i originalet också. Men lite kul att leka ibland :-) Ja men visst!! Nu kommer han hem! ♡ Kram

      Radera
  4. Such a gorgeous page! I love the black and yellow together! Thanks for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  5. Wow so stunning, love everything in it.....the combination of colors is great, thanks for joining us at LGS!!

    SvaraRadera
  6. Great colour scheme, the yellow makes your layout pop, thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  7. This is cool!! I love your clean design<3
    Thanks for sharing it with us @LGS!!

    SvaraRadera
  8. Beautifully done! thanks so much for joining us at LGS, we love having you there!

    SvaraRadera
  9. Amazing Page. Thanks for joining us at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera