måndag 14 mars 2016

Månadsutmaningen hos Scrap och Ting

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Så här i absolut sista minuten kommer här mitt bidrag till Jennys härliga Månads utmaning hos Scrap och Ting.
Du ska inspireras av tre pastelliga färger ur ett fint foto.


Jag hade så svårt att hitta färger som passade men till slut kom jag i håg mina GAMLA Chalks som ju är rutor med typ skolkrita fast i olika fina färger.
Dom har jag inte använt på väldigt många år men nu var det dags :)


Det här är färger jag inte så ofta jobbar med, särskilt inte lila men nu utmanade jag mig själv och gick lite "all in" på just lila :)
Stjärnan och den lila tråden har jag fått av min vän Christel för ett bra tag sedan i en RAK, nu passade det så bra, TACK!
Texten tror jag att jag fått av Jenny på Scrap och Ting i en goodie bag vid ett av henne event.



Jag suddade ut färgerna en och en med en make up svamp tills jag var nöjd. 
Sedan tog jag en egengjord mall med cirklar och applicerade vit akryl färg med en liten svamp för att få en så kallad "bookeh" effekt.

Japp!! då hade jag gjort min hemläxa för idag :)

Tack för titten kära du!!
Kram Anna :)

4 kommentarer:

  1. Ah, men så fint detta blev och den där stjärnan passar ju bra där, särskilt med tråden under och häftklamrarna. Verkligen ett jättefint kort. Du får snart sälja någonstans eller lägg ut här på bloggen! Jag ratade den utmaningen pga färgerna, men nu kom jag ju på att jag också har dom där små chalken, jag har nog aldrig använt dom, ska försöka komma ihåg och testa. Tack för det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Vad roligt att du gillar det och tack igen för dina fina deklarationen :-) Passade perfekt här. Jag var på väg att kasta in handduken jag med men så kom jag på detta :) Kul att använda det man har i sina gömmor. KRAM ♡

      Radera
  2. Love love LOOOOVE the bokeh effect. Looks totally BRILL here.... & you and me both don't like purple all that much.....but you've used it to perfection here! Lovely card!

    SvaraRadera