onsdag 30 mars 2016

Pixels and Paper March Challenge

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Idag har jag gjort ett kort som går i olika gula toner till månadens utmaning hos Pixels and Paper.

MARCH inspiration ...

MARCH inspiration ...

CRITERIA is to use a MONOCHROMATIC colour scheme


Det går ifrån svagt vanilj färgat i kortbasen till riktigt citron gult i titeln.
Det är bara sytråden som är vit...liiite fusk där... ;)



Jag har färglagt akvarellpapper med en citrongul distressdyna , akrylblock, pensel och vatten.
Jag pressar dynan mot akryl blocket sedan tar jag olika mängd vatten för att få svagare eller starkare färg. Jag målade fyra olika fält på pappret som jag skar ut i remsor med skärmaskinen och sedan stansade jag ut med en mönsterpunch.

Om du är snabb så hinner också du hänga med på den här utmaningen du också.
Det är deadline imorgon 31 mars :)

Tack för titten och ha det så gott kära du!!

Kram Anna :)



14 kommentarer:

  1. Åh, vad du hittar på, jättefint är det och så soligt gult, så vackert och ändå enkelt. Jag suckar djupt, ska visa min oerhört fula layout till den utmaningen ikväll! Tack för att jag får se något fint hos dig, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta snälla Du!!! Men nu är du sådär överkritisk mot dig själv igen, ska jag säga... Jag är helt säker på att den är jättebra! Tur vi kan peppa varandra ♡ KRAM

      Radera
  2. Oh super sweet Miss Anna and the yellow rocks. Thanks for playing along with us :)

    SvaraRadera
  3. love the lace layered borders. thanks for playing with us at Pixels and Paper

    SvaraRadera
  4. this card is stunningly beautiful!!! I love all the layers!!! Thank you for playing along at Pixels and Paper!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! Thanks so so much sweet Rebecca ♡

      Radera
  5. This is a stunning card. I love the layers of yellow you have used and the gorgeous scalloped effect you have created. Thank you for playing with us at Pixels and Paper. Cheers, Di

    SvaraRadera
  6. Anna, this is fabulous! Sunshine-y and happy :)

    SvaraRadera
  7. Anna, your card is divine! Your layers are so lovely and I love the pattern edging punch so much! I'll definitely have to Pin this card for future reference! Thanks for joining us at P&P in March! Can't wait to see what you come up with next!
    Deb.xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! Deb you really make me so happy!! Thanks so much♡

      Radera