tisdag 15 mars 2016

Mid Month Inspiration at ARTastic

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Då har vi redan nått mitten av den här månaden också och det innebär att Team B har sin inspirations dag hos ARTastic!!

Det är som alltid en jätte härlig målning vi fått av Jane att inspireras av och ett kriterie som ska finnas med är den här gången "wood veneers"

painting by Mia Taninaka called Oh The Wise One



Ett tok roligt foto på våra småttingar i full fart med leken :)
Jag har inspirerats av titeln på målningen till min titel här, en mors bön och önskan för sina barn som jag säkert delar med många mammor "Be the wise ones"
Jag inspirerades även av ugglan som jag först ritade ritade och sedan sydde med symaskinen.
Färgerna har jag också plockat upp samt att jag naturligtvis letat fram flera Wood Veneers :)
Även träbakgrunden är en ide' från målningen.





Nu måste du genast hoppa över till ARTastic bloggen och få ännu mer härlig inspiration för att sedan sätta tänderna i den här härliga utmaningen.
Kan knappt vänta tills jag får se vad ni hittar på kära vänner!!

Tack för titten här idag!
Ha en bra dag !

Kram Anna :)

4 kommentarer:

  1. Vilken layout och vilken idé och jobb med ugglan! Så läckert alltihop! Härliga färger och så fin hjärtrad! Jag hade just lagt in min tolkning till den roliga utmaningen utan en tanke på mitt i månadeninspiratörerna, tur var väl det haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Christel ♡ Du är så snäll som stöttar och uppmuntrar mig hela tiden! Det är så värdefullt ska du veta:-) Kram

      Radera
  2. That title is FABULOUS...such fun! The owl you stitched is like OUTTA this world. I sooooo could NOT do that....looks brill sitting up there overlooking everything....& that row of hearts.... adore. So much better seeing it here than on FB....you just don't get the 'detail' over there!!!

    SvaraRadera