torsdag 9 april 2015

CASology NEWS no1

Hej!
If you don't use Swedish please use the translate tool at the top of my blog :)

Igår kväll när småttingarna somnat gjorde jag två olika kort till små nyheter till världen. 
Det är nämligen tema ordet hos CASology den här veckan, NEWS!


Här kommer mitt första kort, jag återkommer med det andra om en stund.....


Det blev en blandning av en Tag och ett vanligt vikt kort. 


Grävde fram en gammal clearstamp jag nästan glömt bort, vilka skatter vi har i våra lådor eller hur?!
Skrev texten "Grattis till det åttonde underverket" på min skrivmaskin..... TRE gånger!!! för jag bara skrev fel och jag har ingen rader funktion på min gamla maskin, typiskt!!


Gjorde ett hål med min hålpunch och satte dit svarta hålförstärkare som jag köpte för några år sedan på Biltema, haha!! Dom är egentligen vita så dom fick sig en omgång av den svarta stämpeldynan.

Det var det första kortet, jag återkommer som sagt med nummer två om en stund.....

Ha det gott så länge!!

Kram Anna :)

8 kommentarer:

  1. Snyggt som vanligt, sådana hålförstärkare har jag också liggande, men aldrig kommit på att jag kan stämpla dom i färg, tack för tipset! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän!! Ja men se där :-) då får du plocka fram dom och färg dynor :-) kram

      Radera
  2. Anna - what a beautiful card and gorgeous sentiment. The fact that you typed it out on an old typewriter makes it even better! Love this tag! Gorgeous in every way! Thanks for sharing this precious card with us at CASology this week!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! Thanks dear Hazel:-) You made my day :-)

      Radera
  3. What a wonderful tag. Love the whole old fashioned look--from the baby buggy to the font on your sentiment. Thanks so much for playing along at CASology this week.

    SvaraRadera