tisdag 15 november 2016

ARTastic mid month reveal

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

I dag är det Team-B som bjuder på ännu mer inspiration till månadens utmaning hos ARTastic.

Som alltid är det en alldeles underbar inspirations bild och kriteriet är "vintage".
Nu är inte vintage min bästa gren men skam den som ger sig så jag har gjort ett gott försök ändå tycker jag.

Det blev ett kort i vintage a'la Anna stil...



Jag har inspirerats av färgerna i målningen och har med hjälp av en doiley, blommor , tråd och gamla knappar fått till lite av vintagekänsla trots allt.
Eller vad säger ni?




Två olika blå colormist på bakgrunden och rejält med orange colormist på cirkeln med "hello" och även blommorna fick sig en omgång.
Doileyn är från en die som jag tycker mycket om.
Jag trodde först att jag tappat bort den då den var som uppslukad av ett svart hål.
Det gick så långt att jag fick fråga ett par av mina scrapvänner om dom möjligen hade lånat den men DÅ plötsligt gled den fram mellan två andra förpackningar.
Tack och lov!
Världsliga bekymmer :)

Här ser ni den härliga inspirationsbilden.
Kriterie: Vintage Style



Nu hoppas jag att du hittat lite inspiration att tolka den här utmaningen hos ARTastic den här månaden.
Ser framemot din tolkning!

Tusen tack för titten!
Kram Anna :)

4 kommentarer:

  1. Ja absolut vintagekänsla och så fint med mister och annat. Också knappar, favorit fortfarande fast det blir inte använt så ofta. Cirkeln med texten är så snygg. Jag förstår din inställning, jag är ju likadan, inte mitt bästa heller, men har kämpat med den idag! Lycka till nu med resan hem, känns bra att du snart är tillbaka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla söta rara !!!! ❤️ Du gör mig såååå GLAD och så tacksam för din uppmuntran! Sitter i startgroparna med all packning klar och det känns bitterljuvt att lämna alla . Glad att du iallafall saknat mig lite ❤️ Vi hörs mer när jag kommer hem. KRAAAM❤️

      Radera
  2. LOVE it! That blue works so well from the photo & PHEW that you found your die cut! That has happened to me. The usually turn up somewhere;) My fave bit is the flowers with the buttons cluster. That is such a neat vintage touch:):)

    SvaraRadera
  3. Thanks so much sweet Lizzy ❤️

    SvaraRadera