torsdag 15 oktober 2015

ARTastic - Vintage

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Idag är det dags för lite mer inspiration för månadens utmaning hos ARTastic och  det är tema "Vintage" vilket är en stor utmaning för mig :)

Inspirations bilden är denna vackra målning..

Kriteriet: Vintage

Jag inspirerades av färgerna i målningen och motivet, ung kvinna i klänning, och försökte få det lite Vintage med hjälp av lite textilier, knappar och gesso bland annat. Ja titta och avgör själva om jag lyckats :)


Ett foto på mig för drygt 21 år sedan då jag tog studenten!!
 En av dom bästa dagarna i mitt liv då skolan inte var det roligaste jag visste :)


Knappar lingarn och lite kakservett, det blev väl rätt ok vintage?! :)


Tog upp både det gröna och rosa i målningen men tonade ner med gesso.


Här syns lite textil i form av en gammal trasig linne handduk. Ordet "always" har jag fått av min vän Lizzy :) TACK!!  "Dream" ordet  är det "dear Lizzy" som står för :)

Ja så här löste jag det hela och nu ska det bli så spännande att se hur ni tar er ann utmaningen! 
För ni hänger väl med mig ?! :) Så klart!!

Tack för idag kära du!!
Kram Anna :)

8 kommentarer:

  1. Super! Du har verkligen fångat känslan och färgerna från tavlan. Gillar jättemycket!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh!!! Tack snälla gulliga du♡♡♡ Dina ord är guld värda!!!! Kram

      Radera
  2. Giggles!That is so funny....Dear Lizzy and Lizzy, eh??!!!! I think you did an awesome job with the vintage theme....seeing as it's way out of your comfort zone....a challenge is always fun, eh??!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it is a bit funny :-) Thanks for your nice words to me ♡

      Radera
  3. Du lyckas med allt du! En helt underbar layout med en ljuvlig känsla som passar så bra till det fina fotot och din klänning. Vackert! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är du extra snäll med mig!! Tack snälla ♡ kram

      Radera
  4. I think you have done a fab job of making your page having a vintage feel to it.I love the sewing you have added to your page. It is good that challenges do just that, push us to do different ways. I love vintage the most and I think you did a wonderful page
    Mary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks sooooo Much dear Mary!! Feels good to hear from a vintage pro like you, thanks <3 Many hugs Anna :)

      Radera