fredag 31 juli 2015

ScrapMuch? - Sketch-y Friday with team A

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Äntligen fredag igen och en NY skiss hos ScrapMuch?

Det är en dubbel skiss som är hur läcker som helst, jag lovar!!!
Jag har sagt det förut och säger det igen, har du aldrig förut eller sällan gjort en dubbel layout så GÖR DET NU!! :)
Med hjälp av Lauras härliga skisser är det lätt att komma igång.

Här kommer min tolkning...


Det svåraste är att fota den dubbelt så stora layouten och få det bra..... ;)

Jag har följt skissen väldigt troget med papper från Bella blvd "color chaos". Hörnen med biljett mönster är ett papper jag fått av min vän Christel så jag vet faktiskt inte märket på det...
Det gula pappret med små vita prickar är ifrån "You Do".
Fotona är på våra småttingar som leker med ett spel tillsammans. Lillebror sitter först och ser på hur storasyster gör och gör sedan lika och blir väldigt stolt och glad när det lyckas. Där utav titeln " ser och lär".

Lauras skiss....


Några detalj bilder....


Monterade en bit Vellum över för att dämpa och lugna ner lite. Titel bokstäver från Simple Stories "snap". Flair button MME "optimist". Chipboard stickers från Becky Higgins. En rosa brad som jag också fått av min vän Christel :) Punchade ut cirklar ur den gula remsan för att få den lite luftigare. Använder cirklarna också som du kanske har sett :) 


Fler chipboard dekorationer från Becky Higgins och så en cirkel från min punchade bård :) En härlig flair button som även den är ifrån min givmilda vän Christel, TACK!!


Fler dekorationer från samma leverantörer som jag tidigare nämnt.
 Lite sytråds trassel som alltid ;)


Kameran är också den från kära Becky Higgins och min journaling har jag skrivit på en Tag med "twine" snöre som jag stuckit ner så den bara visar lite av min text.
Har även sprayat lite på valda ställen med en turkosblå ColorBloom Spray.

Ja men då så är det Din tur!!!
Kan inte vänta på att få se hur du tolkar skissen.

Tack för att du tog dig tid och tittade in här idag!!

Ha det gott kära du!!

Kram Anna :)



4 kommentarer:

  1. You did a great job as always with the sketch! The vellum is perfect. I love all the circle elements too!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aww!!! Thanks so much Tiiu! You are so sweet and kind!! Make me so happy :-)
      Hugs Anna :-)

      Radera
  2. Oooh! A double. I keep saying I'm GOING to do one of these. And don't. Maybe this month I WILL!! Love your circle punched edge! Looks fabulous:):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes of course you will!!! You will rock it for sure!!! Thank you:-) Hugs Anna :-)

      Radera