fredag 9 september 2016

Featured Designer CASology - Min oas i vardagen

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Idag bloggar jag som Featured Designer för CASology.
Det som står på agendan idag är mitt rum där jag pysslar, min oas i vardagen!

Det är inget perfekt stylat rum där allt är sådär supermatchande, vitt, luftigt och alldeles underbart, MEN det är mitt eget rum där jag får röra till och hålla på som jag vill.
Det är LYX för mig :)
Faktiskt är det nytt och ganska ovant för mig att ha ett eget rum, då jag tills alldeles nyligen delat min pyssel hörna med vårt sovrum.
Jag känner mig lyckligt lottad måste jag säga.

Nog snackat om det, häng med mig här på en rundvisning om ni vill och orkar :)

Varning för många foton....


Mitt stora härliga inte så snygga skrivbord! Älskar det :)
Jag gillar att jag får plats med min älskade symaskin som jag ofta använder på mina layouter.
Det är ett gammalt skrivbord från en skola tror jag och har två stora hurtsar under, på var sida om min stol, som rymmer massor. Har bland annat stämplar och washitejp och mina stämpeldynor där.






Mitt senaste förvaringsinköp, två stycken "Kvissle" brevkorg från Ikea. 
 Du kan välja om du ställer dom såhär på högkant eller mer traditionellt med hyllorna horisontalt.
För förvaring av 12x12 papper är det högkant som passar bäst då måtten är gjorda för A4 papper annars. Dom passar alldeles utmärkt här i min hylla "Expedit" även den från kära Ikea.


Egen design av hyllplan monterade på konsoler och skenor som sitter på väggen.
På så vis kan du flytta hyllplanen vid behov.


Köksskåp och vanlig bänkskiva, jodå rätt gissat, från Ikea.
Den här sväljer massor och är en bra avlastningsyta och passar bra att stå vid och pyssla då det ibland är mer passande. Här ser ni min skrivare och min stansmaskin, en gammal Cuttlebug. På golvet skymtar ni också mitt hemmabygge till stativ för min Iphone då jag ibland filmar små "videotutorials".
 Det är en selfiepinne fast tejpad med silvertejp på ett gammalt trasigt fotostativ.



Mer praktisk förvaring, en rullvagn som jag dessvärre inte minns namnet på men den kommer naturligtvis från Ikea.
(Man skulle kunna tro att jag är sponsrad av dom men så är tyvärr inte fallet... )


Den här kompisen känner nog hela scrapbookingvärlden till iallafall :)
Min kära turkosa "Råskog"!! Älskar den :)
Den är inte bara bra den är ju så snygg också om du frågar mig.
Tyvärr är den inte så vackert fylld, mer överbelamrad med allsköns påsar, lådor och skräp men så blir det för mig när jag lever om här.
Ni ska veta att det är väldigt städat och fint här ändå nu (bara för er skull<3) mot för hur det brukar ser ut vanligtvis :)
Trådkorgen där min varmluftspistol ligger heter "bygel" och den hittade jag på köksavdelningen på Ikea.



Burkar från Ikea som bara är att hänga dit på vagnen, mycket praktiskt.
Rymmer mycket smått och gott som ni ser...


Det här är en gammal förvaring från mitt barndomshems kök. Mamma hade mjöl, socker, salt och sånt i dom små utdragbara lådorna. Senare hade min pappa den i sin verkstad till diverse spikar och skruvar och nu har den hamnat här i mitt scraprum :)
Den ligger mig mycket varmt om hjärtat och rymmer många fina minnen...


Vita plastkorgar från en butikskedja här i Sverige som heter Rusta. 
Rejäla , billiga och bra :) det passar mig!


En hemmabyggd, av min äldsta dotter i slöjden på skolan, tidskriftssamlare som vi satte hjul på som jag förvarar större spillbitar från Cardstock och även en hel del mönstrade papper.
Kommer nog att arrangera om lite nu när jag köpt dom nya Kvissle brevkorgarna...
Men gillar ändå att ha den här såhär bara att dra fram då jag behöver något.
Dumt att behöva lyfta på rumpan och ta några extra steg ju.. ;)


Ett udda samling av olika skålar, mugg utan öra och burkar som rymmer sånt som jag behöver ofta.
Även min verktygsväska står här nära tillhands.


Är du kvar??!!
Bra jobbat tycker jag :)
Hoppas ändå att det varit en rätt ok resa genom mitt lilla pysselrum.

Tusen tack för att du kikade in här idag, vi ses snart igen om du vill!
Kram Anna :)


15 kommentarer:

  1. Jag tänkte just, fy vad du har det städat å fint i ditt pysselrum då!!! Så där snyggt har inte jag i mitt! Men skönt att se att man visar /vågar visa det som det är, och inte måste styla i den senaste inredningsstilen för att våga. ;)
    Kram å tack för att vi fick titta!
    /Sylvia F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga Du ❤️ Ja det är ju så här dom flesta, antar jag iaf, har det. Ett ihopplock av sånt som är användbart. Så får man drömma om ett superstylat designat rum 😝 KRAAM Anna ❤️

      Radera
  2. This looks like a crafter's paradise, to me. It's wonderful that everything is within reach and accessible. After all, this is a room where magic happens...so it needs to be functiional. Love the unit your Mother and Father used...wish I had one, too.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks a bunch sweet Connie!!! You are do kind to me!!! ❤️ Anna xo

      Radera
  3. What a cool space. So very organized. Thanks for sharing and for being our Featured Designer this month.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Joyce ❤️ You are so sweet!! Anna xo

      Radera
  4. Tycker du har ett så fint och ljust och välorganiserad pysselrum!! Tack för titten! Kram, Tett

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så snäll och gullig och alltid uppmuntrande!! Så glad och tacksam för dina fina ord!! ❤️ Kram Anna

      Radera
  5. Åh, jag fick ju äran att se ditt pysselrum in "real life" och det var så roligt och lika fantastiskt som det ser ut här på bilderna. Jag ska hem och sortera om för hundrade gången, den saken är säker. Sedan är ju min dröm ett eget rum, men det förblir en dröm, får göra det bästa av det jag har. Det är så mycket bra i ditt rum, sedan hur du hittar allt är för mig en gåta. Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk att vi fick träffas irl i mitt scraprum 💚 Du är alldeles för snäll i ditt omdöme om rummet 😃 Ja du jag vet ju inte om jag hittar allt... kanske ligger någon bortglömd skatt någonstans , haha 😃 Tack för fina ord❤️ Kram Anna

      Radera
  6. Love love loooooooove your room, as you already know. I had a ball looking carefully at how you store bits and you cleaned up your trolley BEAUTIFULLY, I must say, giggles [winks!!!].....no, really, it's a fabulous crafty space and as you say, you are blessed indeedy to have your OWN scrappy space!!!

    SvaraRadera
  7. What a great space, Anna! I love your large desk and have many of the same Ikea pieces myself - thanks for sharing!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks sweet Jacquie!! Yes I think many of us have these Ikea pieces at home 😃 Anna xo

      Radera
  8. Ååh, jag gillar ditt pysselrum, flera bra ideer, och det jag gillade mest!! att det inte är stilat , bar så där så det syns att du jobbar, Tack för besöket!!

    SvaraRadera