tisdag 15 september 2015

ARTastic Challenge Blog - September

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :) 

Nu, äntligen får jag berätta att jag är ny DesignTeam medlem hos ARTastic Challenge Blog !!
Det ska bli så roligt och spännande och verkligen ärofyllt att få jobba tillsammans med dessa talangfulla kvinnor!! 
Ni bara måste kika in på ARTastic bloggen och inspireras av allt det härliga dom skapat.

Men framför allt ser jag fram emot att få se hur just DU inspireras av dom otroliga konstverk som bjuds att tolkas i månads utmaningarna :)

Så här har jag tolkat september månads målning...


Vi hade den underbara möjligheten att besöka Israel hösten 2006, helt oförglömligt!!
Här står vi på Olivberget och blickar ut över Jerusalem. Det är vår äldste son Rickard och hans farmor på fotot.
 Det var en så mäktig upplevelse, vi står på helig mark....

Inspirations målningen....


Jag inspirerades av den gamla staden och mina tankar gick då till den här bilden över Jerusalem.
 Har även tagit upp färgerna i målningen.

Några närbilder...


Använde Modeling Paste med en stencil, torkade med min värme pistol för att genast kladda med mera färg i form av ColorBloom Sprayer :) Torka IGEN!!


Skrev journalingen med min skrivmaskin på Vellum. En "Tag" från ett par byxor :)


Enamel shapes från olika märken...


Underbara bokstäver i guld från MME.
 Nät remsan ni ser skymten av till vänster är sånt men har på väggar när man vill förhindra att det spricker i skarvarna mellan vägg skivorna innan man tapetserar :)

NU!!
 Ser jag verkligen fram emot att se vad du tänker på när du ser den vackra målningen.
Hoppas jag kunde inspirera en aning iallafall :)

Tack för att du tittade in!!

Kram Anna :)


12 kommentarer:

  1. Hallå där, fler än jag som inte kan sova? Du förgyller iallafall min tidiga morgon, så fantastiskt fin denna layout är och vilken bra tolkning av bilden. Grattis säger jag igen till din nya designtillhörighet! Det är så roligt att få följa dig i allt detta. Vilken fin bild du har använt, jag var där själv 1985 eller 86 tillsammans med min yngste son, det var som du skriver, oförglömligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha!! Detta var schema lagt faktiskt men jag var uppe 5:30 tror jag. .. Tack snälla du! !! Härligt att du också haft möjlighet att varit till Israel! Kram

      Radera
  2. Men vad roligt. Stort grattis!
    Fin LO har du fått till också. Tycker att du har valt ett perfekt foto till inspirationsbilden. Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vad glad jag blir att du tycker det! Tänkte på det fotot direkt :-) Kram

      Radera
  3. We were in Israel in 2005 and it is calling me back. Beautiful page.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it is so special!! Thanks:-) hugs Anna

      Radera
  4. This is STUNNING Anna! Just gorgeous! I wish I could work magic with mixed media the way you do. Come over and give me a lesson?! Please ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. You are way too kind Emma!!! Thanks you make me so happy!!! Oh!!! I so wish I could come over even if you sure don't need a lesson from me ♡ hugs Anna :-)

      Radera
  5. So happy you're on the ARTastic team with us! Brill take on the picture.... Love the wall texture you've created behind & we have that tape too - we call it plasterers tape for behind the plaster on the wall. I see some peeps call it dry wall tape:) my fave but here is the gold alphas.... Drool !!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks ♡ I am so happy to join you!!!! Yes I think we call the tape the same as you in sweden. Yea the gold alphas are lovely:-) Hugs Anna :-)

      Radera